Zenóbia

Zenóbia

Brownie a'la Karancs

2015. április 27. - Zenóbia

Persze, már megint Brownie, de csak azért, mert sztem azzal lehet legjobban tesztelni az istentudjamilyenfokozatonsütő sütőket, bár letöltöttem googleból, hogy az egyes 160, a nyolcas 300, valaki mondja meg, mi a francot kell 300 fokon sütni. Szóval a Karancs működik, majd lehet adok már neki valami keresztnevet is, mások az autójukat, én majd a sütőmet, főleg, hogy autóm az pont nincs. Egyékbént az miért van, hogy amikor baromira rákészülök, hogy kiveszek egy nap szabit, csak azért, hogy az erkélyen olvassak rendes papírkönyvet, miközben kávét iszom, akkor reggel hatkor arra ébredek, hogy valami veszettül csipog. Mire magamhoz térek, nyilván elhallgat, hogy tíz perc múlva újrakezdje, és kiderül, hogy a főbérlőm otthagyta a telefonját a múltkor. Aztán egy óra múlva fel is hív, hogy ugye megvan a telefon. Meg. És még mindig csak hét óra, de nem adom fel, mert én márpedig délig alszom, aztán pont fél tízig, mikor felhívott apukám, és akkor tudtam, hogy valami szar van, és az is volt. Nem megyek többé szabadságra szerintem. A világ nem akarja.

karancsbrownie10.jpg

Azóta fixen tavasz, és a Budapest-Bordeaux Lány azt mondta a múltkor, amikor ültünk a Fröccsteraszon, hogy nem írok már olyan személyesen a blogba, mint régen, és ezen elgondolkodtam. Kezdetnek bennfentes információkat kaptok az új lakhelyemről. Azért a lelkemről még túlzás lenne, hát nem dobhatom be magam egyből a mélyvízbe. Bár abban elég jó bírok lenni néha, csak nem nagyon tudok jól úszni. Szóval. Gyalog járok dolgozni. Pontosan húsz perc, lemértem többször is, tornacipőben jövök, a ceruzaszoknyához is, nagyon csinos, bent meg tárolom a topánokat. És van erkély, úgyhogy ma például az lesz, hogy le van szarva a világ, antiszociális napot tartok, lelépek a francba korán, papírkönyvet olvasni az erkélyen. Meg ne próbáljatok felhívni.

karancsbrownie2.jpg

Brownie Mascarpone mázzal

Hozzávalók a tésztához (közepes méretű tepsi):

- 3 dl víz

- 400 g margarin

- 6 ek keserű kakaópor

- 400 g liszt

- 300 g kristálycukor

- 1,5 dl natúr joghurt

- 1 sütőpor

- 3 tojás

Egy fazékban melegítsd össze a vizet, kakaót, margarint, vedd le a tűzről. Mérd ki a lisztet, cukrot, keverd össze a sütőporral, borítsd bele a fazékba, keverd össze fakanállal. A tojásokat verd fel villával, aztán mehet az is a többihez, a joghurttal együtt. Keverd össze. Ennyi. Tényleg. Semmi több. Vajazd ki a tepsit, borítsd bele, Karancs sütőben 160 fokon 18 perc. Pont annyi. A legjobb az a rész volt, amikor még melegen ettük, a Réka a hokedlin ülve, úgy, hogy kanállal rádobtunk  a tetejére a mascarpone-s cuccból, én meg ott álltam felette, és néha belevilláztam én is. Közben nyugtáztuk, hogy ha mást nem, csak Brownie-t tud a Karancs, nekünk tulajdonképpen az is elég a boldogsághoz.

Hozzávalók a mázhoz:

- 500 g mascarpone

- 1 csomag Zselatin fix Dr. Oetker

- 2 ek porcukor

Kikevered, beteszed a hűtőbe, ha összedermedt, és kihűlt a sütid, rákened a tetejére, lehetőleg ne simára, mert az unalmas, és macerás is.

karancsbrownie8.jpg

A képek ilyenek, mert a normálisan felvagdosott szép kockákat bevittük a többieknek, és ott már nem volt nálam gép, meg különben is, ez most egy ilyen poszt, legalább a képek személyesebbek benne, ha már.

Zenóbia a Facebookon! 

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr927386252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retinax 2015.04.27. 21:39:35

300 fokon pizzát kell sütni. Állítólag 3 perc alatt lesz kész, de én azt nem tudom biztosan, mert az én sütőm nem tud annyit, fájdalom.
De most már én is csinálok brownie-t,mert kedvet kaptam hozzá tőled.

Zenóbia 2015.04.28. 09:55:59

@retinax: köszi :) akkor asszem én meg pizzát! :)

HunMoiselle · http://budapest-bordeaux.blog.hu/ 2015.04.29. 14:50:46

A Budapest-Bordeaux Lány nagyon örül, és megtisztelve érzi magát! :-)
És nagyon tetszik neki Zenóbia brownie receptje is, és csak azért nem rohan azonnal a konyhába, hogy elkészítse, mert akárhogy is próbálkozik, nem tudja áttörni azt a pszichológiai gátat, amit a 300 grammnyi cukor emel elé...
süti beállítások módosítása