Zenóbia

Zenóbia

Citromos-mandulás keksz

2015. március 12. - Zenóbia

Azt már mondtam, hogy városi lány lettem, időlegesen VII. kerület, majdnem leírtam az utcát is, de aztán mert okos lány vagyok, eszembe jutott, hogy az internet veszélyes és mi van, ha ott fognak sorakozni a perverz sütiimádók, akik vagy azzal fenyegetnek, kést szorítva a nyakamhoz, hogy azonnal süssek nekik valamit, vagy csak simán elvágják egyből a torkomat, mert szerintük az emberiség ellensége vagyok a hülye blogommal. Két hét múlva másik kerületbe költözöm viszont, remélhetőleg aztán jó ideig sehova, mert már így is pánik. Tudom, az emberek többsége már költözött életében egy párszor, és nagy részük túlélte, csak hát én voltam az a lány, aki nem bírja a változásokat, mert az stresszes, és fél a pókoktól, és fél a sötétben egyedül, erre most csomó változás, remélhetőleg nem túl sok és nem túl nagy pókok, amiket egyedül kell majd megölnöm, és éjjel vélhetően sötét is lesz, legalábbis az eddig tendenciából kiindulva, nekem meg úgy kell majd aludnom. Arról már ne is beszéljünk, hogy ha kijön a hülye szívbajom, akkor azt is nekem kell megoldani, de biztosan erős lány leszek, mert úgy hírlik az vagyok, bár néha volt olyan érzésem mostanában, hogy ha még valaki azt mondja bele az arcomba, hogy de te olyan erős vagy, annak beverem a fejét a betonba. Amúgy meg igen, persze, és majd ha nem tudok aludni, sütök valami pitét, vagy akármit, ti meg azzal csak jól jártok. Vagy átállok a horror sztorikra, és akkor aztán tuti nem alszom soha többé. Csak nappal. Szóval ez itt egy keksz. Finom.:  

mandulaskeksz3.jpg

Citromos-mandulás keksz (innen)

Hozzávalók:

- 280 g vaj

- 350 g porcukor

- 2 tojás

- 450 g liszt

- 4 csomag vanília puding

- 100 g fehércsokoládé

- 150 g szeletelt mandula

- 2 citrom reszelt héja

rekabuli3.jpg

A vajat, aminek nem árt, ha puha, keverd habosra a porcukorral és a tojással. A jelenlegi lakhelyemen olyan robotgéppel rendelkezem, ami csak akkor működik, ha folyamatosan nyomom a turbó fokozatot, ennek megvan az a hátránya, hogy ha nem elég puha a vaj pl., akkor az egész konyhát beteríted apró kis vajdarabkákkal, ami egyrészt nem jó, mert fogy a sütialapanyag, másrészt mert utána takaríthatsz bőszen, harmadrészt viszont lehet közben kiválóakat káromkodni. Vagy röhögni, mert már úgyis minden mindegy, pezsgő van, és kiderült, hogy a szomszédban lakik Réka, aki szeret fehércsokit vagdosni apró darabkákra, és képes velem éjfélig sütit sütni.   

mandulaskeksz1.jpg

A habosra kevert cuccba keverd bele a sütőport, lisztet, pudingport, reszelt citromhéjat, a végén már kézzel gyúrd össze, úgy egyszerűbb, meg szeretünk kézzel gyúrni, mármint én legalábbis. Legvégén mehet bele a felkockázott fehércsoki, meg a mandula, átgyúrod, mehet a hűtőbe egy órára.   

Egy óra múlva már gömbölygethető, szóval sütőpapíros tepsire rakhatod a diónyi gömböcöket, amiket aztán lapíts szét a tenyereddel, majd villával nyomj bele csíkokat, de azt nem muszáj, csak nekem úgy jobban tetszik. Hagyj köztük egy kis helyet, mert valamennyit azért nőnek.

mandulaskeksz5.jpg

Mint okosan rájöttem, ez egy légkeveréses sütő, fokozat óne, de kinek is van arra szüksége, ugye, bíztam a megérzésemben, kivételesen bejött, ezen mondjuk állatira meg is lepődtem. Szóval elvileg 160 fokon légkeveréssel 12 perc. De látni fogod, ha már halványul a széle, jó lesz. Pár percig hagyd a sütőlapon, utána le lehet szedni. Doboz, kollégák, becipeled, örülnek.  

Zenóbia a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr177207687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása