Zenóbia

Zenóbia

Fahéjas-szilvás csiga

2014. november 28. - Zenóbia

Jé, és most nem kell belinkelnem, hogy honnan van a recept, mert tökre én találtam ki, mert annyira fantáziadús vagyok, meg mert volt otthon fagyasztott linzer, meg szilvalekvár, meg fahéj, meg tej, hát ebből ez lett. Az megvan nálatok is, hogy ha épp beleszerettek valami zenébe, akkor azt képesek vagytok meghallgatni hatvanszor egy nap? És úgy egy héten keresztül minden nap? Ez most azért is jó, mert kicsit felfüggesztettem az Állattemetőt Kingtől, mert már megint elolvastam tőle tizenöt könyvet egymás után, és már épp kezdtek rémálmaim lenni. Ennek annyi köze van a zenéhez, hogy út közben olvasok, de zene mellett nem megy, mert nem tudok egyszerre két felé figyelni rendesen, bár állítólag a nők tudnak, defektes vagyok, nyilván.

fahéjasszilváscsiga1.jpg

Bár praktikusan még most kéne kivégeznem az összes Kinget, míg nálam laknak a tesómék, mert aztán retteghetek egyedül a nappali sarkában kucorogva hajnali kettőkor, hogy most akkor jönnek-e a döglött macskák fel a lépcsőn, vagy még nem. A fahéjtól meg a szilvalekvártól sikeresen eljutottam a döglött macskákig, legjobb lesz, ha én ezt most itt abba is hagyom.    

Fahéjas-szilvás csiga

Hozzávalók a tésztához:

- 225 g liszt

- 2 tojás sárgája

- 75 g porcukor

- 125 g vaj

- 1 csomag sütőpor

- egy evőkanál tejföl

Az történt, hogy úgy éreztem, sütnöm kell valamit, most aztán állatira meg vagytok lepve, mi? Sejtettem. Viszont, most jön az ellentmondás, rohadtul nem volt kedvem hozzá. A nők úgyis mind ellentmondásos személyiségek, mármint ezt mondják, erre hivatkozva meg egész sor baromságot megcsinálhatunk, tiszta haszon. Ezért lett a vége a fagyasztóból kikapott linzer, ami azért is jó, mert már így is eleget dumáltam nektek hülyeségekről. Nem mintha csinálnék hülyeségeket, egyáltalán, dehogyis, sosem.

fahéjasszilváscsiga5.jpg

Fogod az összes cuccot, kivéve tejföl, összegyúrod, mikor realizálod, hogy nem elég lágy, meg akkor is, ha nem realizálod, rakd hozzá a tejfölt, gyúrd át, gombóc, rakd be a hűtőbe egy időre. Nekem a mélyhűtőben figyelnek ilyen gombócok, pont az olyan alkalmakra, mint amiről a fenti magasröptű bekezdésben írtam.

Lisztezett deszkán nyújtsd el úgy fél centi vastagra, kend meg szilvalekvárral, tekerd fel, vagdoss belőle ujjnyi vastag karikákat, tedd sütőpapíros tepsire. 180 fokon úgy húsz perc lehet, marhára nem emlékszem, de sztem kb. annyi, a színén látod úgyis, hogy de szép, vegyük ki.

fahéjasszilváscsiga4.jpg

Amíg sül, keverd ki a cukormázat, mert még forrón kéne őket megkenni vele.

Fahéjas cukormáz:

- porcukor

- tej

- fahéj

Utálni fogtok, nem tudok mértékegységet megadni, de nagyjából úgy történt a dolog, hogy egy kis tálkába raktam porcukrot, ahhoz annyi tejet, hogy már kenhető/csorgatható legyen, és ízesítettem fahéjjal. Ne túl sokkal, mert a sok fahéj csíp vagy olyasmi, ha túl sok jut bele mégis, kend a combodra, jó a narancsbőrre (tudom, neked sincs). Ezzel egyszer hogy megszívtam, amikor vettem egy fahéjas szappant, mondván, de jó illata van, biztos nekem is az lesz tőle, helyette leégett a bőröm, fasza volt.

fahéjasszilváscsiga6.jpg

Kend meg a mázzal a forró sütiket, téli süti, a fahéj miatt még a karácsonyt is rá lehet fogni, úgyhogy igazán nem szólhattok egy szót sem.

Zenóbia a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr336794871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

little troll (törölt) 2014.11.28. 22:28:33

Hát jó, de jó volt? :)

Zenóbia 2014.11.30. 17:04:42

@little troll: mármint a süti? :D az nagyon! tényleg! :)
süti beállítások módosítása