Zenóbia

Zenóbia

Vanília kivonat

2014. szeptember 03. - Zenóbia

Ha már itt gasztrobloggerkedek, legyen ilyenem is otthon, és akkor már csináljam én, mert rohadt drága lenne megvenni, és akkor a büdös életben nem használnék mást, mint aromát. Nem mintha nekem azzal is bármi bajom lenne, de ez erősebb és évezredekig elég, és leírhatom a receptekben, hogy egy tk vanília kivonat, ami viszont úgy hangzik, mintha tényleg gasztroblogger lennék, nem csak egy elmebeteg nő, aki a konyhában éli ki az elfojtott szenvedélyeit, ahelyett, hogy meginná inkább azt a vodkát, amit elpazarolt a kivonathoz. Hmm.  

DSC_0062.JPG

Vanília kivonat (innen)

Hozzávalók:

- egy üveg vodka, esetünkben Finlandia

- egy kiürült whiskey-s üveg dugóval, mert a Finlandiába nem annyira lehet beletuszkolni a vanília rudakat, ha jobban megnézed

- 10 vanília rúd (e-bay, Indiából)

- memória, hogy ne felejtsd el forgatni

- türelem, mert legalább egy hónap, de három után lesz igazán ütős. Mármint azt mondják.

A rudakat vágd fel hosszában, tedd bele a vodkába, tárold száraz-sötét helyen, forgasd kétnaponta, előbb-utóbb szép aranybarna színe lesz, aztán meg vanília-kivonat. Sütikbe. Egy hónap után már használható, és utántölthető az alkohol, ha már fogy róla, és akkor örök időkre van kivonatod.

DSC_0047.JPG

Amúgy tényleg tök szép barna színe lesz meg minden, de csak a kezdeti állapotról kaptok fotót, mert mire eszembe jutott a végső állapotról is csinálni, addigra pont épp megint utántöltöttem. És hát valljuk be na, ez itt egy piásüveg, benne vanília rudakkal. Majdcsak túlélitek.

Szerencsére a Facebookon lelkesen írogattak nekem két-három naponta, hogy forgasd meg a vodkásüveget, mert különben menthetetlenül a feledés homályába merült volna az egész, nem vagyok azért ehhez még egy kicsit fiatal, de most komolyan, hogy ennyire ne legyen memóriám?! Vagy nem is vagyok fiatal!? ójaj.

DSC_0054.JPG

Zenóbia a Facebookon! - Gyertek oda is, és akkor néha Ti is megírhatjátok nekem, hogy Forgasd már meg a kivonatot ribanc!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr955891532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HunMoiselle · http://budapest-bordeaux.blog.hu/ 2014.09.09. 22:07:07

Idáig nekem nem sikerült eljutnom, pedig már tervezem bizony egy ideje. Cserébe a kikapargatott vaníliarudakat mindig beledugom a cukortartóba, ezzel sulykolva magamnak, hogy milyen fifikás-takarékos háziasszony vagyok.

Ami mondjuk még önámításnak is gyenge, mert ugye ki is hihetné őszintén, hogy a kikapart, kiázott háncsok majd illatos vaníliás cukrot eredményeznek... :-)

retinax 2014.12.15. 22:03:49

Na most ha nekem csak kettő rúd vaníliám van otthon, és mondjuk az nem opció, hogy vegyek még nyolcat, akkor mi a teendő? Ötödöljem a vodkát (ami azért nem olyan rossz még mindig, két deci kivonat), vagy az utántöltési lehetőséget ötödöljem (ami szintén nem rossz, mert a végtelenség öttel osztva is végtelen marad). Szóval mit tanácsolsz?

Zenóbia 2014.12.16. 09:39:58

@retinax: öööö.... én asszem a vodkát csökkenteném le kisüvegesre, mert ha nagyobb mennyiségbe rakod, akkor az sosem lesz elég erős. vagy nagyon soká. :)
süti beállítások módosítása