Zenóbia

Zenóbia

Epres kenyérpuding

2014. június 22. - Zenóbia

Nagyjából ez volt az a sütinek nem feltétlen nevezhető süti, amivel visszataláltam a konyhába az Rday után. Kellőképpen spontán hozzávalók, semmi méregetés, abszolút elronthatatlan és cseppet sem nyári, én meg így lázadok, rettenet. Asszem levetem magam az erkélyről. Nektek nem muszáj! 

eprekenyérpuding3.jpg

Viszont retro jénai.

Epres kenyérpuding

Hozzávalók:

- eper. franc se gondolta volna, mi?

- kb. 16 szelet toastkenyér, enyhén megszáradva. vagy ha nem, az sem baj amúgy. 

- 200 g vaj

- 3 tojás

- fél liter habtejszín

- 6 ek kristálycukor

eprekenyérpuding6.jpg

Fogod a kenyeret, felvagdosod a szeleteket négybe, vagdoshatod háromszög, vagy négyzet alakúra is, vagy harangvirág alakúra is, attól függ mennyire vagy épp leszedálva. Én kevésbé voltam, szóval háromszög lett. A háromszögeidet megmártogatod az olvasztott vajban, nem feltétlen kell, hogy tocsogjon, aztán beleapplikálod a jénaid aljába, kirakó. Ha megvan, rádobálsz egy réteg feldarabolt epret, megszórod három ek kristálycukorral, jöhet a következő vajas kenyér. Arra megint eper, cukor, vajas kenyér. Kikevered a villával felvert tojásokat a habtejszínnel, majd az egészet ráöntöd a kenyérre. Hagyd állni egy fél órát, hogy jól beszívja a cuccot, aztán mehet a sütőbe, előtte ha még megszórod enyhén kristálycukorral a tetejét is, akkor attól ropogós lesz, sztem szórd meg. 180 fokra előmelegített sütőben asszem 40 perc. 

eprekenyérpuding1.jpg

Azért is jó ez, mert ha nincs otthon ennyi habtejszíned, akkor pótolhatod joghurttal is, és bármilyen gyümölccsel is mehet a móka, és ha nincs pont toast kenyered, akkor jó a bármilyen kenyér, vagy a bármilyen kiflizsemle. Tulajdonképpen asszem az a lényeg, hogy vélhetően nem veszel direkt azért szárazkenyeret meg szottyos epret, mert ilyet akarsz csinálni, hanem ha kivételesen sajnálnád kidobni a kukába az ilyeneket, és van kedved vagdosni, akkor ez a tökéletes ötlet a mindenféle maradékok felhasználására. A kenyerek bármit elrejtenek. Na jó. Bármit nem. 

eprekenyérpuding5.jpg

Zenóbia a Facebookon! 

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr406303197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csalány 2014.06.30. 11:30:38

Valami hasonlót gyártottam már, csak kalácsból és kapott egy kis eperdzsemet is.. hamár..

Erre a férfiember közölte, hogy "de nem sült meg a tésztája". Mondtam de.. még a pékségben... Mire ő "de nézd meg hogy milyen nyers.." Mondtam nem nyers, hanem pont az a lényeg hogy klasszul átitatja a cucc és attól szottyos... Erre méla undorral bámulta... Szerintem viszont isteni volt, ízorgia, és kellemesen szaftos.. Viszont nem fogom készíteni, mert ha egyedül eszem meg (simán), akkor akkora leszek mint két víziló...

Zenóbia 2014.06.30. 11:43:03

@Csalány: de most komolyan, mintha ezt már én is hallottam/láttam volna otthon, pontosan ugyanígy! :) nekem meg ha valami szottyos, az csak jó lehet. :D
süti beállítások módosítása