Zenóbia

Zenóbia

Lugó kifli

2014. március 20. - Zenóbia

Tudom, hogy mindenki a sós rudaimért van oda, és tényleg állati jók, én is oda vagyok értük, de szerintem akkor is ez az évszázad sós süteménye. Nagymamától van a recept, mint kiderült, marhára nem Lugó kifli, hanem Jugó kifli, csak mi mindig így olvastuk, úgyhogy nálunk most már így marad. Egy időben Dugó kiflinek is tippeltük, mert annak végül is van valami értelme, de aztán letettünk róla közös megeggyezéssel. Vajh miért.

lugokifli4.jpg

Lugó kifli

Hozzávalók:

- 1 kg liszt

- 25 dkg vaj

- 2 dl étolaj

- 0,5 l tej

- 1 ek só

- 5 dkg élesztő

Dagassz gombócot a hozzávalókból, én géppel csináltam, mert mióta van gépem, mindent azzal csinálok, de esküszöm néha hiányzik a kézzel dagasztás, biztosan azért, mert szerintem az is ilyen nyugi meló. Én este gyúrtam be, és éjszakára beraktam a kelesztőtálat a hűtőbe, csak reggel álltam neki sütni. Ha nem akarsz annyit várni, akkor meleg helyen egy óra alatt megkel szerintem simán.

Oszd el a tésztát nyolc gombócra, amíg az egyiket nyújtod, a többit takard le konyharuhával, hogy ne száradjanak meg. 

Az épp aktuális gombócodat nyújtsd el viszonylag kör alakúra, kb. mint egy rendes nagy tányér, akkorára. Körbe is rajzolhatod, de én ennyire nem vagyok precíz. Vágd fel nyolc cikkelyre, mindegyik cikkely szélesebbik részére rakj egy kocka vajat, tekerd fel, kifli. Kikent, de ne sütőpapíros tepsin süsd, előtte kend meg tojással. 200 fokra előmelegített sütőben úgy húsz perc, látod, ha már pirul az alja is.

 A belsejébe:

- 20 - 25 dkg felkockázott vaj

Én egy tíz dekás vajat 24 kockára szoktam felvágni, de vághatod kisebbre is a kockákat, ha nem vagy akkora vajimádó, mint más rendes emberek. Töltheted még bónuszban sajttal is vagy baconnel, vagy sült kolbásszal, vagy csülökpörkölttel vagy lekvárral. De simán vajjal felülmúlhatatlan. Kívül ropogósra sül, belül meg szétolvad benne a vaj, ennél jobbat nehéz lenne kitalálni, de mondjuk erre már rájöhettél abból, hogy képtelen vagyok abbahagyni az ömlengést egy kifliről.  

Zenóbia a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr655823922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Garfyka 2014.05.14. 17:52:05

A tésztába is kell 25 dkg vaj a 2 dl olaj mellé?
süti beállítások módosítása