Zenóbia

Zenóbia

Hagymás bab

2014. március 11. - Zenóbia

Nem, ebből itt nem süti lesz, bár végül is lehetne ezt is tortásítani, csak teljesen feleslegesen hülye ötlet lenne. Úgyhogy ez itt a hagymás bab, mert az Iván Bud Spencer rajongó, és ti meg azt mondtátok, írjam meg ezt is, én meg azt csinálom, amit a férjem, meg ti mondtok nekem. Nem.

hagymásbab1.jpg

Főzni nem annyira tudok, csak szólok, mert nem írják le nekem, hogy két deka sót rakjál bele, meg három és fél deka kurkumaköménymagot, és aztán kevergesd pontosan huszonhárom percig, oszt akkor olyan jó lesz, hogy mind az összes ujjadat lenyalod utána. Meg fantáziám sincs, meg gyáva is vagyok, és nem tudom, hogy mi illik mihez, a főzés félelmetes, és nagyon csodáló pillantásokat vetek arra, aki tud, és csak úgy ad hoc belehajigál a lábosba dolgokat, aztán abból lesz valami tíz ujjas. Óh, szakácsok.    

Na, ez nem annyira félelmetes. A rajongói oldalon mondták, hogy így kell, én meg elhittem.

Hagymás bab

Hozzávalók:

- 2 doboz konzerv bab

- 2 nagy fej vöröshagyma

- pirospaprika

- zsírszalonna

- baconszalonna

- füstölt-főtt császár

- csípős pirosarany

A szalonnákat felkockázod, mehet a serpenyőbe, ha kiolvasztotta az összes zsírját látszólag, akkor dobd rá a karikázott hagymát, és kevergesd, míg üveges lesz. Akkor pirospaprika, konzervbab, az egyik levestől, a másik nem. Főzd, míg elfő majdnam az összes leve, ízesítsd egy kis csípős pirosarannyal. Hát, szerintem ezt tényleg fakanállal kell enni serpenyőből, és friss fehér kenyérrel, másképp semmi értelme. Eléggé finom, én is kaptam belőle egy fél fakanálnyit, mert ilyen rendes férjem van, és nem sajnálja tőlem a kaját.

Zenóbia a Facebookon! - is, ott van. Ha netán!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr805839845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PrettyWitch 2014.03.11. 14:23:45

Jó kis egyszerű recept, meg fogom csinálni, hadd örüljön az én pasim is :)

David Gelencser 2014.03.11. 21:05:02

en rakok bele + ba majoranna meg boroka bogyot. es telleg hanyasig lehet enni.

ui. kis kakkukfu nem art hogy ne legyen annyira vegyitamadas alatt a kornyek

barázda_billegető 2014.03.11. 22:31:12

Hát, ha konzerv babból csinálod , akkor tényleg nem értessz a hagymás babhoz. Már az elején így elb...ni...

Ennyire igénytelen hogy lehetsz már, hogy sajnálod azt a kis konzev-íz-mentes tavalyi babot ebből az isteni kajából?

Phteven 2014.03.12. 00:08:24

@PrettyWitch: Szerintem holnap én is csinálok, bár nincs pasim. 8-)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.03.12. 04:25:35

@barázda_billegető: olyan szó meg nincs hogy értessz.
Amúgy igazad van, de ha hirtelen jön rád akkor marad a konzerv, mert beáztatni előző nap kéne az igazit :)

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2014.03.12. 05:48:21

Pirított kolbászkarikák eléggé feldobják. Stangli dukál mellé.

Void Bunkoid 2014.03.12. 07:34:23

Csak a Puffin adhat erőt, mi? :)

szmoker (Homo Trollicus) 2014.03.12. 09:23:29

Következő recept a víziló-szték legyen! :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.03.12. 10:18:54

@szmoker (Homo Trollicus): csak el ne horgássza egy bizonyos illető az árbócról :D

Zenóbia 2014.03.12. 10:30:14

@PrettyWitch: sztem tutira örülni fog! :) ezek már csak ilyenek, örülnek a babnak! :)

Zenóbia 2014.03.12. 10:32:46

@enpera: Így-így. :) és akkor már rá kell készülni, és hová lesz úgy a spontaneitás, ugye. :)

Zenóbia 2014.03.12. 10:34:54

@Void Bunkoid: @szmoker (Homo Trollicus): @enpera: :) legközelebb muszáj lesz úgy enni, hogy közben a filmet is nézzük, mert ez most lemaradt.

Zenóbia 2014.03.12. 10:35:54

@ripők: legközelebb lehet, hogy megy bele az is. :)

Tapmancs 2014.03.12. 10:39:15

Baconszalonna? Azaz szalonnaszalonna?

Gombperec hídlakó 2014.03.12. 10:47:53

Na, ezt kipróbálom én is, jól hangzik... :)

Bartech 2014.03.12. 10:53:45

@barázda_billegető:A Bud Spencer féle kamionos hagymás bab,TUTI hogy konzervből készül!

Bartech 2014.03.12. 10:59:32

Ennek az ételnek az egyszerűsége az egyik fő erénye!Aki túlspilázza annak fingja nincs a főzéshez!A kakukkfűvel,meg kolbásszal,meg más bizbasszal,csak elcseszed.
És mint az előbb válaszban már leírtam valakinek véleményemként;konzervől az igazi,mert Bud Spencer kamionos hagymás babja is csak abból készülhetett!

Cormorant 2014.03.12. 11:06:11

@Bartech: És miből készült a hangárban sütött hagymás bab? Nekem olyan kell :) (Ha valaki nem ismerné, Odds and Evens, avagy Különben megint dühbe jövünk)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.03.12. 13:02:41

@Cormorant: krumplis-halból :D (csak így engedte beírni)

Six 2014.03.12. 13:48:02

@Tapmancs: a bacon nem szalonnát jelent, csak egy bizonyos típusút. Hasszalonna, zsírszalonna, baconszalonna. Ez van, nem kell mindig háborogni.

bobijub 2014.03.12. 14:05:52

hehe hehehe

panaszkodik, hogy a receptekben nincsenek megadva a másodperc pontos időadatok, és a mikrogramm pontosságú mennyiségadatok. logikus lett volna még a hőmérsékletértékek pontos feltüntetését is hiányolni, meg esetleg a pároláshoz a páratartalom pontos %-át is kérni.

aztán ír egy olyan receptet, ahol összesen kettő hozzávalóhoz tüntet fel mennyiséget. az a feltüntetett mennyiség is olyan, amilyen. doboz bab lehet tizenhárom dekás is (hasznosanyagtartalmat véve figyelembe) meg négyésfélkilós is, sőt több. egy nem túl különleges hagyma is lehet akár öt centi átmérőjű is, és ha tizenhárom, akkor se hihetetlenül ritka.

pedig abban tényleg nagyon igaza van, hogy időnként felettébb bosszantóak azok a receptek, amikben az van írva, hogyaszongya "amennyit felvesz" meg ilyesmik, hogy "a végén ízlés szerint készre fűszerezzük".

pástétom 2014.03.12. 15:42:35

Köszi, kipróbálom.

pástétom 2014.03.12. 15:43:12

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "A darált marhahús és a kukorica kimaradt."

Az a chilis bab.

Bambano 2014.03.12. 15:52:47

piros arany nem való ételbe.

oszt jónapot 2014.03.12. 16:24:49

@pástétom: lófaszt. az elég messze van a chilis babtól.

pástétom 2014.03.12. 16:26:16

@oszt jónapot: Lófaszt neked, a chilis bab készűl kukoricával és darált hússal.

pástétom 2014.03.12. 16:45:11

@oszt jónapot: Örülök neki, hogy te másként csinálod, de leszarom. A chilis babot csak azért hoztam föl, mert valaki a poszt hagymás bab receptjéből hiányolta a darált húst. Soha egyetlen filmben nem lehetett - semmilyen formában - húst látni a babban. Aki azt az ételt kívánja leutánozni, amit a Bud Spencer-Terence Hill - filmekben látott, abba hús és kukorica nem kerűl.

Kész.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.12. 16:45:24

@Six: mondjuk ango;ul szalonnat jelent...
de szerintem is felesleges melle tenni a szalonnat
mindenki tudja mi a bacon
minek ragozni?
@Zenóbia: amugy eppen ebedido van es van is itthon minden hozza:)
thx
megcsinalom, mondjuk magamnak, nem a pasimnak
mer az nincs, de tuti ha jon haza az asszony az is betermeli

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.12. 16:48:10

@Bambano: miert is nem?@oszt jónapot: es miert is van messze?
a chili marhabol keszul

oszt jónapot 2014.03.12. 16:51:54

@hagyma: tesztek bele kukoricát? úgy tudtam, hogy az "igazi" nagyon apróra vágott + a szaft miatt némi darált marhából van, kukorica nélkül.
de igazából arra céloztam, hogy ha ehhez a recepthez teszel darált marhahúst meg kukoricát, attól az még kurvára nem lesz chili con carne.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.12. 16:52:58

termeszetesen lehet chilit csinalni barmibol
akar szojabol is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.12. 16:56:45

@oszt jónapot: hat nem lesz
de az echte chili az marhabol keszul
es ha babbal akarjuk akkor fozunk hozza babot is
mi nem teszunk kukoricat hozza, de nem ordogtolvalo dolog
az is egy chilifajta
vam vagy tizezer recept
altalaban a nejem fozi, mert O ebben rutinosabb, mint szuletett amerikai:)
jokat csinal
sokszor nem is babbal esszuk hanem tesztaval

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.12. 16:58:22

@oszt jónapot: az teny
vagyis nem tudom, mert nalunk csak marha johet szoba,ha mar csili
basszameg tenyleg megkivantam a hagymas babot
pedig porkoltet akartam ma fozni, de ez gyors egyszeru es jo
na mondjuk a magam feje utan csinalom, de a konzervbab az nem kerdes, meg a hagyma:)

oszt jónapot 2014.03.12. 17:01:53

@hagyma: Ja, tudom, de itt chilis babról volt szó. De legalább ma is tanultam valamit, azt hittem csak mi baszunk tele mindent kukoricával, ami "mexikói".
Amúgy semmi bajom a kukoricával, kifejezetten szeretem, de a chilibe nálam nem tartozik bele.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.12. 17:03:51

@oszt jónapot: mi se rakunk bele
aki akar rak
az a kukoricas chili

Bambano 2014.03.12. 17:48:31

@hagyma: a piros arany az egy termék, minimális mennyiségű darált paprika, egy halom só, meg egy nagy rakás nátriumxxyyzz tartósító és ízfokozó van benne. ha műanyagot akarok enni, akkor leharapom a klavi sarkát, oszt jónapot.

az otthoni pirosaranyban is egy halom só van, ami eszement mennyiség. utálom.

Bambano 2014.03.12. 17:49:47

@hagyma: csilit tésztával? még kiderül, hogy a halászlébe is raksz tésztát :P

Cormorant 2014.03.12. 18:37:27

@enpera: Köszi, meggondoltam magam:)

Cormorant 2014.03.12. 18:51:35

Hát én ma megcsináltam, de tettem bele kis paradicsomot és kaliforniai típusú paprikát is. Csak a zíziért. Ha lett volna friss chilim, azt tettem volna.
Feltettem az Ördög jobb és bal keze-t, ahol Terence Hill egy óriás serpenyő bab befalásával kezdi a filmet. Mindenkinek javasolom aláfestének.
Feleségem helyből nemet mondott, merthogy ez túl nehéz étel, meg a kalóriák, hogy az egyebekről ne is beszéljünk. Igy ettem magam, serpenyőből, fakanállal, amíg ki nem pukkadtam, alig maradt valamennyi.
Feleségem bírta az illatokat, amíg bíhatta, majd úgy befalta a maradékot, hogy szem nem maradt szárazon. Azóta is engem korhol, hogy aszondja kellett ez nekünk? Mármint, hogy mozdulni nem tudunk a jóllakottságtól. De hát anyám mondta mindig, tudod mi rosszabb az éhezésnél? A jóllakás. Igaza lehet...
Mi viszont hamarosan megnézzük a film második részét is!
Az ötlet fantasztikus volt, a vacsoráért és a programért köszönet a posztolónak:)

Zenóbia 2014.03.12. 19:00:22

@hagyma: :) sztem is be fogja az asszony is, mert én is betermeltem volna, ha maradt volna. Legközelebb négy kg-s konzervbabból kell csinálni, és majd egy serpenyőből esszük két fakanállal, nagyon romantikus lesz. : )

Zenóbia 2014.03.12. 19:03:03

@Cormorant: én köszi, hogy elmesélted, mit váltottam ki vele! :) a nagy zabálás utáni kanapén döglés meg kimondottan jó program. Időnként legalább. :)

Bambano 2014.03.12. 19:03:51

@Cormorant: paradicsomot akkor tennék bele, ha én szedtem a kertben. bótit soha.

Cormorant 2014.03.12. 19:18:03

@Bambano: Eszembe juttattad a nagymamámat. Sajnos nála ettem utoljára kertből paradicsomot és az bizony már közel fél évszázada volt:) Ha lehetőségem lenne, én is így tennék!

Celtic 2014.03.13. 18:38:54

@barázda_billegető: En anno friss babbol csinaltam. Nem tudtam utana elragni :(

Igaz, en a neve alapjan csak hagymat es babot raktam bele, semmi mast.
süti beállítások módosítása