Zenóbia

Zenóbia

Bácskai torta

Bejegyzés alcíme...

2014. február 24. - Zenóbia

Ismét Nagyi recepteséből, de ezt sütötte is, csak az emlékeim szerint marhára nem ilyen volt, de attól még ez is finom. Meg ezt most már hatlaposnak hívja mindenki, úgyhogy a Bácskai torta tulajdonképpen hatlapos, csak öt lapból. Bírom amikor ilyeneket ír a sütikhez, hogy töltsd meg csokis vagy diós krémmel, recept óne, mert hát ő tudta fejből, de már nem, én meg a büdös életben soha nem fogok rájönni, hogy csinálta azt a diós krémet olyanra, amilyen volt. Vagy hát gondolom azért is volt olyan, mert ő sütötte az ő konyhájában, és sosem lesz olyan, mint az enyém az én konyhámban. Azért a 91. születésnapjára megsütöttem, és azt kell mondjam, hogy ez tényleg az a süti, amit csinálj meg két nappal előre, ez már csak munkabeosztásilag is praktikus, meg azért is, mert két naposan sokkaldesokkaldesokkal jobb volt, mint pár órásan. A végén adok tippet is a kibírásra, mert ennyire jó fej vagyok meg mert kapok érte ingyen pizzát.

bácskai2.jpg

Bácskai torta

Hozzávalók a tésztához:

- 60 dkg liszt

- 1 csomag szalakáli

- 1 dl tej

- 10 dkg vaj

- 20 dkg porcukor

- 2 tojás

Először is hívd fel a szalakáli szagtól írtózó apukádat telefonon, hogy ha épp most jutna eszébe meglátogatni titeket, akkor ne tegye. Aztán fogj egy tálat, keverd ki benne robotgéppel a vajat, porcukrot, tojást. A szalakálit futtassd fel a tejben, borítsd a tálba, és az apránként hozzáadott lissztel együtt gyúrd gombóccá. Oszd el öt felé, nyújts belőle jó vékony lapokat, és tepsi hátulján süsd meg, nem árt kicsit bevajazni előtte. 180 fokra előmelegített sütőben asszem kb. tíz perc, ha már kezd egy kis nagyon enyhe színe lenni, akkor már jó is, ja, és szurkáld meg villával, mielőtt beteszed, mert puposkodik különben. Úgy is, csak úgy kevésbé, és ott ahol megszurkáltad, ott pont nem. Lökdösd le a tepsiről, mehet rá a következő. Ha mind megsültek, csinálhatod a krémet.  

A krémhez:

- 30 dkg kristálycukor

- 1 liter tej

- 6 dkg kakaó

- 8 ek liszt

- 1 csomag vaníliás cukor

- 15 dkg darált dió

- 5 dkg + 2,5 dkg vaj

Mivel a nagyi azt írta, hogy diós vagy csokis, ezért úgy voltam vele, hogy akkor legyen diós-csokis, alapul egy hatlaposnál talált krémet vettem. A cukrot forrald fel a tej 3/4 részével, közben keverd simára a lisztet, kakaót, vaníliás cukrot a maradékkal, majd csorgasd hozzá a forrásban lévő tejhez. Főzd fel, add hozzá a darált diót, meg az öt deka vajat, és még melegen töltsd meg vele a lapokat. Én csak négy felé osztottam, mert a tetejére ment a 2,5 dk vaj megolvasztva, azzal megkened, megszórod porcukorral. De szerintem öt felé osztva már kevés is lett volna amúgy.

bácskai1.jpg

Na és akkor ha ezt megsütöttétek, és kivételes önuralomról tesztek tanúságot, és tényleg megvárjátok a két napot, hogy igazán iszonyúan jó legyen ez a süti, akkor addig se haljatok éhen, hanem rendeljetek innen (www.foodpanda.hu). Egyrészt mert cuki nevük van, másrészt meg mert szerettek engem, meg a pizzát, persze nem feltétlen ebben a sorrendben. Rendelhettek mást is, nem csak pizzát, egye fene, csak az én agyam van úgy beállva, hogy ha meghallom a rendelés szót, akkor automatikusan megjelenik a szemem előtt egy dög nagy vékonyvastagtésztás baconos-kukoricás-gombás pizza. Van saláta is amúgy, ha még bírnátok a fogyókúrát, csak hát az sokkal unalmasabb sajnos. Tudom, van aki szerint már léteznek izgalmas saláták, szerintem is léteznek, csak legyen hozzá hús meg krumpli. Szóval hajrá, ha nincs időtök főzni, vagy lenne de utáljátok, vagy ha nem lakik a közvetlen szomszédban az anyukátok, aki sokat és sűrűn főz, akkor az organikus(?)-tól (ezt közben megnéztem, mit takar, mert erről az irányzatról valahol lemaradtam) az indiaiig mindent. A sütit nem muszáj. Azt süthetitek tőlem továbbra is, vagy könyöröghettek, hogy süssem meg nektek.

Itt is könyöröghettek: Zenóbia a Facebookon.  

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr255815654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HunMoiselle · http://budapest-bordeaux.blog.hu/ 2014.02.25. 17:51:19

Ó, az én Nagyim is sütött hatlapost! Ezer éve már, hogy utoljára ettem, de úgy emlékszem, nagyon szerettem. Meg úgy is emlékszem, hogy ő olyan enyhén csokipudingszerű krémmel töltötte meg...

Zenóbia 2014.02.26. 10:52:47

@HunMoiselle: tulajdonképpen ez is enyhén csokipudingszerű, csak hígabb, gondolom, hogy be tudja szívni jól a tészta, és két nap után már olyan, mintha nem is lapból meg krémből állna, hanem egynemű lenne az egész, áh, tök jó! :) A nagyik tudnak valamit! :)
süti beállítások módosítása