Zenóbia

Zenóbia

Kókuszos-csokis keksz

2014. február 10. - Zenóbia

Ugyan én most itt döglök a Balatonnál, emiatt nem annyira utálom a világot, de ha hazamegyünk, pont annyira fogom utálni, és hátha ti meg annyira beidegesedtek a gondolattól, hogy én itt vagyok, ti meg nem, hogy azonnal sütnötök kell valamit. Ezt:

csokiskokuszos1.jpg

Ez a tipikus hétköznapi süti nálam, nem azért, mert nem annyira finom, mint a hétvégi süti, hanem mert ez az aminek simán nekiállhatok egy kedd este, ha épp utálom az egész világot, és különösen azokat, akik benne élnek, és azt szeretném, hogy soha többé a büdös életben ne szóljon hozzám senki. Azt is utálom, hogy jön vissza a világos, nekem amíg hideg van, addig legyen sötét a reggel, sötét a délután, most hogy járkáljak bedagadt szemekkel, félig sminkelve hajnalban, ha mindenki belát a kapucnim alá, és hogy legyek melankolikus, gyertyás-boros kora este, ha még besüt a nap az ablakon. Hülye nap. Tudom-tudom, ráadásul mindenki más odáig van, hogy de jó, már nincs sötét amikor felkelünk. Rettenet. Na, ilyenkor jön a terápiás süteménysütés (világosban. szörnyű.), és mire végzek, már képes vagyok normálisan kommunikálni, pedig nem is én eszem meg az összeset.

Hannah Swensen féle Német csokitorta-süti 7/6

Lövésem sincs, honnan jött a Német csokitorta süti elnevezés, bár asszem mindegy is.

Hozzávalók:

- 10 dkg vaj

- 5 dkg tejcsokoládé

- 15 dkg kristálycukor

- 1 tojás

- 1 tk sütőpor

- csipet só

- 1 tk vanílila aroma

- 30 dkg liszt

Olvaszd össze a vajat a tejcsokoládéval, borítsd rá a kristálycukorra. Keverd bele fakanállal a villával felvert tojást, a sót, vaníliát, sütőport, majd apránként a lisztet. Tedd hidegre, míg összekevered a tölteléket, aztán szerezz egy pohár bort is, az is jót tesz az elmebajnak. Rontani legalábbis nem fog a helyzeten.   

A kókuszos cumóhoz:

- 4 dkg barnacukor

- 4 dkg kókuszreszelék

- 3 dkg darabolt dió

- 2,5 dkg puha vaj

- 1 tojássárgája

- 0,5 dl tej

Ezt mind kutyuld össze. Papparamm, kész!

Na most akkor melegítsd elő a sütőt 175 fokra, és mehet a gömbölygetés, luggatás, töltögetés. Diónyi gombócokat a tésztából, rakd őket egymástól 5 cm-re a sütőpapíros tepsire. Az ujjaddal nyomj mindegyiknek a közepébe mélyedést, abba pedig tegyél egy mokkáskanálnyi  kókuszos tölteléket. Csinálj pár darált dióval kikevert nutellásat is azoknak, akik hánynak a kókusztól. Ez egy fokkal ropogósabb lesz, mint a kókuszos, mert a nutella nem puhít, de nem baj.  

Az FB-n még azt is megláthatod, milyen a Balaton télen, ha esetleg nem tudnád elképzelni: Zenóbia a Facebookon.!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr335779859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ajmfebulosz · http://diajmfebulosz.blogspot.com/ 2014.02.11. 14:03:24

en ma haromnegyed otkor keltem. ketlem, hogy barmely evszakban vilagosodna mar olyankor, nyaff. viszont vilagosban jobb futni, ugyhogy en is beallok az "eljen, kesobb sotetedik" taborba.
ma csinalom a citromost, nagyon izgulok! :)

ezt a kokuszos temat en ugy csinalnam, hogy vajon ha nutellaba keverem a kokuszt, erezni az izet? letesztelned nekem? egy ideig nekem meg tiltolistas a nutella :(

Scala 2014.02.25. 13:50:10

Amikor mindenkit utálok, egyszer sem menekültem sütésbe. Na jó, 16 évesen. Csak akkor még messze nem voltak ilyen jó receptek. Blog pláne. :-)

Alapvetően pár éve nincs bajom a világgal, ha kialszom magam. A másik lehetőség persze rémes. De hogy én süssek? Inkább a pékség.

Scala 2014.02.25. 13:50:54

Nem nyitsz egy webshopot? :-)

Zenóbia 2014.02.26. 10:58:44

@Scala: dehogynem, de jó is lenne. :) mármint a webshop
és ha mégsem alszod ki magad és utálod a világot, akkor nálad mi a megoldás a bajra? :)

Scala 2014.02.26. 22:39:54

@Zenóbia: Az alvás. :-) Amint lehet, megyek aludni. Bármilyen napszakban tudok, ha álmos vagyok. Kezdjük azzal, hogy az átlagnál magasabb az alvásigényem, munkanapokon nem tudtam eleget, így hétvégén pótoltam. Partnernek ijesztő, bejött megnézni élek-e még.
Amikor mást erőltettem, az egyszer élünk vonalat, autoimmun betegségem lett. Bizony.

Mindemellett nem akarom megkerülni a kérdésedet: enni szoktam. :-)
Tejhabos kávé, Bécsi perec (Cinema City, a sajtos / napraforgómagos), sült kacsacomb krumplipürével, meleg mini kakaóscsiga (pékség), az a feltekert ostya aminek a végét a Bahlsen csokiba mártja (aldis se rossz), földimogyoró. Mint látható, nem terhelem a rendszert sajátkezű készítéssel. :-) Na jó, kacsát csak be kell vágni a sütőbe sózva (komolyan, semmit nem kell hozzátenni!!! Mindig szívok, ha olajozom), azt én csinálom.
Ez egy két héttel ezelőtti szombati napom, amikor megnéztük a hajnal tímea fimet (okádék szar, szerintem).

Scala 2014.02.26. 22:44:07

Az anyaság betett az alvásrutinomnak, hétvégén is kelni kell. Pedig jó alvó a pici. Csak sok a pótolnivaló, és a kávézás miatt nem tudok elaludni, amikor ő. Kávé azért kell, hogy a következő alvásáig bírjam a strapát. :-)
Nem is megyek vérvételre a pajzsmirigyem miatt... Kicsit tartok az eredménytől.

Zenóbia 2014.03.01. 14:49:16

@Scala: Na igen, azt látod elhiszem, van egy pár kisgyerekes barátnőm! :) úgyhogy mély együttérzésem, és kitartás! :) a sült kacsacombot meg imádom én is.
süti beállítások módosítása