Zenóbia

Zenóbia

Dióhabos diós linzer

Bejegyzés alcíme...

2014. január 15. - Zenóbia

Mivel tavaly kaptam narancsos-bodzás lekvárt, meg mivel az Ivánék süticsütije is épp aktuális volt (tavaly), és oda meg aprósüti kellett, mert viszonylag nehéz habos-emeletes csodákat kulturáltan kézzel enni, így kiváló indokot találtam erre itt lentebb. Mintha kellene indok.  A linzer a gyengém. Mondtam már? (És azt, hogy ezt még tavaly csináltam? De idén is kéne.)

dióhabosdióslinzer2.jpg

Dióhabos diós linzer

Hozzávalók:

- 525 g liszt

- 315 g darált dió

- 420 g vaj

- 280 g porcukor

- 3 tojás sárgája

- 1 ek citromlé

- 1 csipet só

A habhoz:

- 3 tojás fehérje

- 75 g darált dió

- 45 g + 1 ek porcukor

A tészta hozzávalóiból gyúrj gömböcöt gyorsan, én a keverőgép dagasztó izéjével szoktam, aztán mehet a hűtőbe egy-két órára pihenni. Mielőtt elnyújtod úgy három mm vastagra a tésztát, csináld meg a dióhabot. Verd fel a tojásfehérjét az egy ek porcukorral, majd gőz felett verd tovább a többi cukorral, jó keményre. Vedd le a tűzről, és keverd bele a darált diót. Szaggass köröket a tésztából, tedd sütőpapíros tepsire, és mindegyiknek adagolj a tetejére mokkáskanállal dióhabot. Ha nem ítéled elég masszívnak a habot, akkor adj még hozzá nyugodtan egy kis darált diót. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 7-8 perc alatt megsülnek, ne távolodj messzire, ha már halványulnak, jók lesznek.

A töltelékhez:

- nutella

- sárgabaracklekvár

- narancsos-bodzás lekvár

- maradék csokoládé ganache

Ezeket keverd össze egynemű masszává, majd töltsd meg velük a sütiket. Oké, ezt nem komolyan írtam. És remélem nem is néztétek ki belőlem. Pedig. Iszonyúan irtóra abbahagyhatatlan.

Zenóbia a Facebookon.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr355618777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2014.01.22. 00:21:24

Digi mérleg nélkül ez az 525g, meg 315 g elég kemény. :-)
süti beállítások módosítása