Zenóbia

Zenóbia

Minifánk

2013. november 05. - Zenóbia

Vagy inkább fánk formájú gofri. Eredetileg Bécsben vettük a csodás minifánksütőt úgy hat éve, használtuk vagy kétszer, a mostanival együtt. Volt hozzá recept is, de az már gőzöm sincs hol van, meg amúgy is németül volt, úgyhogy egy büdös mukkot sem értettem volna belőle úgysem. Helyette ezt találtam, nem ragad le, gyorsan megsül, úgyhogy nagyon nem lőttem mellé. Hétköznapi uzsonnára való, cukker desszert fánkocskák.

minifank4.jpg

Minifánk

Hozzávalók:

- 35 dkg liszt

- 25 dkg porcukor

- 1 csomag sütőpor

- 2 tojás

- 1 tk vanília aroma

- 1 csipet só

- 2 ek étolaj

- 2,5 dl tej

minifank2.jpg

Borítsd egy tálba a száraz hozzávalókat, aztán add hozzá a többit és keverd csomómentesre. Elég hozzá egy fakanál, vagy bármilyen kanál, tök mindegy persze, nem kell géppel. Kend ki olajjal a sütőformát, hiába mondják, hogy nem kell, ne higgy nekik, azért mondják, mert utálnak. Süsd úgy három percig, fogpiszkálóval "vágd" körbe a fánkocskákat, utána már könnyen ki lehet szedni őket.

minifank3.jpg

Tegyél rájuk bármilyen krémet, vagy lekvárt, nekem nem volt sok kedvem most rendes krémet csinálni, meg ezek a fánkok mondjuk nem is a gasztronómia csodái, úgyhogy pont tökéletes hozzájuk a főzés nélküli puding, jelen esetben csokis meg puncsos. Fogod a pudingport, beleborítod három dl tejbe, összekevered kézi habverővel, beteszed a hűtőbe, húsz perc múlva már krémszerű állapotba kerül. Lehet, hogy hamarabb is, de én spec húsz perc múlva néztem arra megint. A krémet habnyomóba töltöttem, és azzal csináltam ilyen helyes kis kupacokat a fánkokra.

Állítólag finomak.*

minifank1.jpg

*Az élet rohadt igazságtalan, egyrészt nem ehetek egy darabot sem, mert momentán el vagyok tiltva a tejterméktől pár napig, másrészt meg szerintem én vagyok az egyetlen ember a földkerekségen, aki három nap fosástól nem fogy egy dekát sem, ez utóbbi különösen felháborító.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr95616547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2013.11.05. 21:06:43

Gyengélkedésben együttérzésem!
Ha beviszel, annyit, ami fedezi a szükségletet, mégha ezen felül sok ki is jön, akkor nem fogysz.
El kell égetni a benzint a tankból, menni kell a járművel, nincs mese. :-)

Scala 2013.11.05. 21:08:01

Ja és ON: a fánkot utálom.

Csak a miheztartás végett a palancsintát dettó. Néha azért megeszem, és nem bírja az epém.

Zenóbia 2013.11.05. 22:49:30

@Scala: Tudom-tudom, én vagyok a diétakirálynő a sütikirálynő mellett, úgyhogy mindent tudok. :) de akkor is a kurvaéletbe! :)
és köszi az együttérzést, már javulok szerencsére. :)

Zenóbia 2013.11.05. 22:50:10

@Scala: azért utálod, mert nem bírja az epéd, vagy amúgy is utálnád?

Mária 2013.11.06. 13:56:43

A legfontosabb információk itt is az apróbetűs lábjegyzetben vannak :D

aggyistenbrittudós (törölt) 2013.11.06. 18:21:13

@Zenóbia: Bakker, a múlt héten mit össze nem pusztultam egy fánkért! Nem szeretnek engem a receptek, az az én nagy problémám. Nagyon fáj. De ennek fogok adni majd egy esélyt! És még mindig halálosan bírom a blogodat! És még több felkiáltójel, hogy érezd a lelkesedést!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Scala 2013.11.06. 19:27:47

@Zenóbia: Csodállak, hogy ennyi süti(készítés) mellett tudsz/tudtál valaha is diétázni! :-)

Kérdésedre: ez a két kaja sztem túl van értékelve, a fánk pláne aránytalanul! A fánkot tényleg utálom, palacsintában nagyobb a mozgástér, őszintén szólva az óriás crepe, inkább sósan bejön. mammut II-ben volt egy sziget, ott többször lógtam, aztán megszűnt.
Hol lehet manapság óriáspalancsintát enni?

Bartush 2013.11.07. 21:51:58

Jobbulást! Én személy szerint egyáltalán nem ihatok tejet, mert laktózérzékeny vagyok, no meg főleg azért mert nem is ízlik.

Zenóbia 2013.11.07. 23:02:45

@aggyistenbiri: valójában ez nem fánk ízű fánk, hanem inkább gofri ízű fánk, de annak azért jó! :) azt mondtam már, hogy imádom amikor te kommentelsz hozzám? :)

Zenóbia 2013.11.07. 23:05:39

@Scala: Hát, bele is lágyult az agyam, annyira, hogy momentán fel is hagytam vele egy időre, jobb az úgy mindenkinek. :)
A mammut 2-t az Iván is emlegeti, hogy milyen jó volt, meg a Corvin mozisat is, de az is megszűnt, szóval gőzöm sincs. Egerben tudok egyet. :D A sós fajta palacsintát én is szeretem, bár én az összes többit is. :)

Zenóbia 2013.11.07. 23:07:11

@Bartush: Köszönöm szépen! :) hű, akkor azért nem irigyellek, bár ez még a jobbik eset, hogy nem is szereted, én nagyon nehezen viselném tejes cuccok nélkül. Ez mindenképpen nehéz azért, hogy erre figyelned kell.
süti beállítások módosítása