Zenóbia

Zenóbia

Szilvás pite

Bejegyzés alcíme...

2013. szeptember 03. - Zenóbia

Úgy volt, hogy elmegyünk motorozni, de aztán nem úgy lett. Ennek eredménye ez a szilvás pite, ami bármilyen más gyümölccsel is működik, de nekem sikerült ádáz küzdelemmel megmenteni egy tál szilvát a pálinkává válástól, emiatt szilva. Meg jöhetnék a giccsel, hogy ó, itt az ősz, sárgulnak a levelek, ilyenkor nincs is jobb mint egy forró szilvás pite a vasárnapi ünnepi asztalnál, és persze ez így is van, mert tényleg nincs jobb. De valójában ezt a szilvás pitét, bárhol, bármikor, mert annyira telitalálat, a sárguló levelekről meg nem veszünk tudomást, mert amiről nem veszünk tudomást, az ugye nincs is. Pálinka azért lesz bőven, nyugi.

szilváspite2.jpg

Szilvás pite

Hozzávalók (másfélszeres adag, akkor csinálj ennyit, ha nem csak pitét akarsz, hanem még egy pár (úgy húsz darab) lekváros, nutellás, bármicsodás linzert a férjednek, aki utálja a szilvás pitét. Ha te meg a férjedet utálod, akkor a csak pitéhez csökkentsd 1/3 mennyiséggel a tésztához valókat):

- 30 dkg margarin

- 30 dkg liszt

- 15 dkg darált dió

- 15 dkg porcukor

- 1 csomag sütőpor

- 1 csipet só

Töltelékhez:

- szilva (kb. 30 szem)

- fahéjas kristálycukor

- 3 ek darált dió

- 3 ek szilvalekvár

Egyéb:

- pöttyöskötény

szilváspite1.jpg

Gyúrd össze a tésztához valókat, tedd hűtőbe egy órára. Vágj le belőle egy darabot, nyújtsd el kb. 3 mm vastagra, béleld ki a tésztával a jó alaposan kivajazott pitesütődet, az enyém 30 cm átmérőjű, nyomkodd oda a tésztát az oldalára is. Kend meg szilvalekvárral, amit én borzasztóan imádok, most erről eszembe jutott a szilvalekváros derelye, hmm, meg a szilvalekváros hájas, meg az, hogy még nem reggeliztem, és tök hülyeség éhesen bejegyzést írni a világ legjobb szilvás pitéjéről, amiből ráadásul már nincs egy morzsa sem. Zokog. A lekvárra rakosgasd rá a négybe vágott kimagozott szilvákat, majd szórd meg őket fahéjas cukorral, és darált dióval. Hengergess a tésztából kukacokat, rácsozd be velük a pitéd tetejét. 180 fokra előmelegített sütőben egy óra. Rendesen szeletelni csak langyos állapottól lehet, de az első szeletet azért te kanalazd ki még melegen, egyél hozzá vanília fagyit is, arra a két percre leáll az agyműködésed. 

szilváspite3.jpg

A maradék tésztát nyújtsd ki, szaggass belőle bármilyen formát, csillag, kacsa, kisvirág, rakétakilövőállomás, süsd meg pár perc alatt, amikor már halvány színe van, vedd ki, mert nagyon gyorsan megég. Töltsd meg lekvárral, nutellával, bármicsodával.  

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr925488161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HunMoiselle · http://budapest-bordeaux.blog.hu/ 2013.09.03. 21:47:25

Nagyon szép lett a pite, és tutira nagyon finom is, de én a magam részéről olyan ódivatú lány vagyok, hogy ha a férfiak pálinkát akarnak főzni, akkor én nem állok az útjukba! ;-)

Zenóbia 2013.09.04. 08:57:49

@HunMoiselle: Egyébként én sem, sőt, nagyon szeretem, hogy ilyenek történnek körülöttem, annak ellenére, hogy én nem vagyok pálinkás. :)

HunMoiselle · http://budapest-bordeaux.blog.hu/ 2013.09.04. 09:56:09

@Zenóbia: Én sem voltam Kasztli előtt, aztán az ottani szélben-fújban rájöttem, hogy a pálinka abszolút életmentő. :-)
süti beállítások módosítása