Zenóbia

Zenóbia

Cappuccino szelet

2012. december 20. - Zenóbia

Ez is anyu születésnapi sütije, sőt, ez aztán főleg anyu születésnapi sütije, mert hogy kávés. Anyu pedig odavan a kávés dolgokért, én meg anyukámért, így született eme csodás ötlet, hogy akkor ezt megsütöm neki. S lőn.

Épp most jöttem rá, hogy lehet, hogy mégis meg tudom nézni idén is az Igazából szerelmet, meg az Aludj csak, én álmodomat, mert az Iván a vadiúj, szülinapjára kapott autópálya miatt elfelejt majd hányni, amikor felfedezi, hogy mi megy a tévében. Zseniális vagyok, de persze nem kimondottan ezért vettem neki ilyet. Nektek vannak ilyen dolgok, amik nélkül nem karácsony a karácsony?

capuccinoszelet1.JPG

Cappuccino szelet

Hozzávalók a tésztához:

- 6 tojás

- 6 ek porcukor

- 1 dl étolaj

- 4 ek víz

- 2 ek kakaópor

- 5 ek liszt

- 1 csomag sütőpor

A tojássárgájákat habosra keverjük a porcukorral, majd hozzáadjuk az olajat, a vizet, a kakaót, és a sütőporral vegyített lisztet. Végül óvatosan a felvert tojásfehérjét. Sütőpapíros, közepes méretű tepsiben sütjük, 180 fokra előmelegített sütőben, tűpróbáig, de saccra fél óra volt. Nagyon finom puha tészta lett belőle.

capuccinoszelet2.jpg

Hozzávalók a krémhez:

- 25 dkg margarin

- 25 dkg porcukor

- 2 csomag tejszínes pudingpor

- 6 dl tej

- 1 ek kakaópor

- 1 ek darált kávé

A pudingport simára keverjük a tejjel és megfőzzük, lehűtjük. Alig várom azt a pillanatot, amikor egy ilyen hűtés során majd elfelejtem, hogy a mosogatóban van a cucc, és jól ráengedem a vizet, vagy csurgatok bele egy kis Jar-t. Amíg hül, kikeverjük a margarint a cukorral, majd összekutyuljuk a kettőt. Elfelezzük a krémet, és az egyikbe belekeverjük a kakaót és a darált kávét. Először a fehér krémet kenjük a tésztára, arra pedig a.. Na melyiket? Nagyon ügyesen kitalálta mindenki, a másikat. Éljen-éljen! A tetejére olvaszthatunk csokimázat, vagy megszórhatjuk kakaóval. Esetemben mind a kettőt elkövettem, először a csokimázat, amit úgy elbasztam, hogy megszilárdulás után egy az egyben leemelhettem a sütiről, ekkor úgy döntöttem, hogy tulajdonképpen ezt a sütit direkt arra találták ki, hogy kakaóporral díszítsük. Amúgy tényleg, és szerintem finomabb is úgy, és ezt most nem azért mondom, mert ekkora béna voltam. Sosem hazudnék nektek. Legalábbis karácsonykor. Januárban viszont ne higyjétek egy szavamat sem.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr214974682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása