Zenóbia

Zenóbia

Tiramisu

2012. december 08. - Zenóbia

Múlt heti vendégségre készült a jól bevált tiramisu, de rég csináltam, pedig ebből is aztán meg tudnék enni simán egy tepsivel, vagy tállal, vagy vödörrel, nem mintha nem így lennék nagyjából bármelyik sütivel. Ezután csak gondoljátok hozzá minden recepthez, hogy: És igen, Zenóbia ebből meg tudna enni egy tepsivel. Mert bélpoklos. A recept meghatározhatatlan forrásból származó fénymásolt papíroson van, kakaópor foltokkal telítődik szép lassan. Nem azért, mert debil vagyok és csak recept alapján tudom megszórni kakaóval a tetejét, hanem mert mindig elfelejtem, hogy az nem is kell hozzá csak a végén. Így azt is kihozom, lepattintom a tetejét, és már szálldogál is a kakaópor a levegőben. Tíz emberre négyszeres adagot szoktam.

tiramisu2.jpg

Tiramisu

Hozzávalók:

- 25 dkg mascarpone sajt

- 3 tojás

- 7,5 dkg porcukor

- kakaópor

- kávé

- babapiskóta

- rum vagy rumaroma

tiramisu1.jpg

A porcukrot habosra keverjük a tojásokkal. Az egész tojásokkal szoktam, nem csak a sárgájákkal, mert marhára nincs kedvem szarakodni a megmaradt fehérjékkel, meg mert így több is lesz belőle, meg habosabb is, ami lehet, hogy nem túl autentikus, de viszonylag kevés olasz áll sorban a kapuban, hogy meglincseljen ezért. Hozzákeverjük a mascarpone sajtot, majd ízesítjük ízlés szerint rummal vagy aromával. Nem a kávéba rakom a rumot, hanem a krémbe, mert így nekem egyszerűbb kóstolni, mint a forró és keserű kávét, de akinek ilyen perverziói vannak, annak hajrá. A piskótákat egyenként a kávéba mártogatjuk, de csak két másodpercre, mert nem akarjuk, hogy szarrá ázzon. Rétegezzük a krémmel, majd ha betelt a vödrünk, hűtőbe tesszük. Tálalás előtt megszórjuk kakaóval. 

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr754948107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PrettyWitch 2012.12.09. 09:18:04

Picit off, de kíváncsi lennék a bejgli receptedre is majd.

Zenóbia 2012.12.11. 09:12:27

@PrettyWitch: Na, hát arra én is! :) még soha nem csináltam, valószínűleg idén sem én fogom, de előbb-utóbb ki fogom próbálni ezt a receptet itt, mert bennük bízom: www.origo.hu/tafelspicc/technologia/20121207-egyenes-ut-a-tuti-bejglihez.html
Remélem most már jókat pihensz, és süttetsz valakivel magadnak finom bejglit, amit a kanapén ülve eszegetsz majd egész karácsonykor. :) Drukkolok. :)

PrettyWitch 2012.12.11. 09:16:11

@Zenóbia: Ha karácsonykor még itthon leszek, akkor már csak azért is megsütöm a bejglit! De K. anyukája amúgy egy angyal, süt karácsonykor vagy 10 féle sütit, és fogunk kapni mindegyikből, szóval azért nagyon nem aggódom :)
süti beállítások módosítása