Zenóbia

Zenóbia

Csokoládé krémmel töltött diós tekercs

2012. március 18. - Zenóbia

Valójában a Fatörzs süti tésztája, és a Dobos torta krémje találkozott általam ebben a sütiben, de nem volt egy rossz döntés.

Csokoládé krémmel töltött diós tekercs

Hozzávalók a tésztához:

- 6 tojás

- 15 dkg porcukor

- 1 ek liszt

- 1 csomag sütőpor

- 20 dkg darált dió

Kikevertem először a tojásfehérjéket, hogy ne kelljen elmosni a habverőket, mert egy lusta dög vagyok. A nem elmosott habverőkkel pedig habosra kevertem a sárgájákat a cukorral, majd belekerült, részemről még mindig keverőgéppel a sütőpor, liszt, dió. A felvert tojásfehérje pedig fakanállal, óvatosan. Már amennyire lehet ezt óvatosan egyáltalán. 180 fokon megsütöttem, majd nedves konyharuha és az anyukám segítségével feltekertem, kitekertem, feltekertem, kitekertem, feltekertem, kitekertem. Az anyukám azért kellett, mert persze elkezdett eltörni a tészta, amitől én egyből idegrohamot kaptam, úgyhogy jött és megnyugtatott, hogy ne hajítsam ki és kezdjem elölről, mert jó lesz az, és tényleg.

Hozzávalók a csokikrémhez:

- 4 tojás

- 20 dkg porcukor

- 2 csomag vaníliás cukor

- 10 dkg étcsoki

- 2 ek kakaópor

- 20 dkg vaj

- rumaroma

A tojásokat a cukrokkal elkeverem egy habüstben, majd gőz felett habosra kutyulom. A gőzről levéve hozzáöntöm a felolvasztott étcsokit, a kakaóport és a rumaromát. Miután lehűlt a krém, habosra keverem a szobahőmérsékletű vajjal. Ha így is hidegre tesszük egy fél órát, és a tészta megtöltése előtt újra kikeverjük, akkor még habosabb lesz és valóban így van.

A tekergetésben lehűlt tésztát megkenem a csokikrémmel, majd újra feltekerem, immáron utoljára remélhetőleg. A repedéseket szépen eltakarjuk a maradék csokikrémmel, illetve a pirított mandulával. Isteni finom, meg szép is, pedig én béna vagyok amúgy, mint tudjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr204324001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása