Zenóbia

Zenóbia

Parodontózis 3.

2012. január 13. - Zenóbia

Egy foggal kevesebb ma is, a péntek tizenhárom ellenére sem tört el a fejem alatt a támla, amitől kiakadt volna az állkapcsom, de amit a fogorvos egy jól irányzott pofonnal helyre rakott volna. Ezzel a történettel szórakoztatott még anno az iskolai fogorvos, amikor úgy szedte a fogkövemet, hogy az asszisztens tartotta a fejtámlát, mert az éppen el volt törve. Csoda-e, hogy félek? Lehetett volna még egy foggal kevesebb is ma, ha elég nagy hős lennék, de nem vagyok az úgy látszik, így jövő hétre is jut egy húzás. A foghúzásról magáról nem írok regényt, mert minek, délelőtt elolvastam egy-két fórumot és máris meg voltam győződve róla, hogy nem is fogom élve elhagyni a rendelőt, szóval azt az egyet tudnám tanácsolni, hogy ne kezdjetek ilyesmibe. Mármint olvasásba. Ha annyit mondok, hogy egy algopyrint vettem be azóta, egy órával utána tudtam enni a másik oldalon, és most sem öntözöm könnyeimmel a monitort, az szerintem nagyjából elég is. Amire figyelni kell, hogy semmi tejtermék pár napig, erre direkt rákérdeztem, mert persze sikeresen feltankoltam joghurtokból nemrég. A pár nap a doktornő szerint 3-4, de ha bírom, akkor tovább is. A joghurtokat elajándékoztam anyáméknak, mert akkor a következő két hétben ez kimarad, mert pénteken úgyis húzunk megint egyet, ne romoljanak már rám. Azóta persze mióta tudom ezt a tilos a tej dolgot semmi mást nem ennék csak joghurtot, pudingot meg túrót, de ezt már megszokhattuk, az antibiotikum meg az alkohol esetében is ez volt. Anyu főzött nekem egy nagy lábas sárgaborsót, mert egyrészt imádom, másrészt az kellőképpen pépes, azzal most el leszek egy pár napig, van itthon banán is. De ígérem, nem egyszerre fogom őket enni. Amúgy a másik oldalon bármit lehet enni, de azért az első két napot nem akarnám bőrös malacsülttel indítani.

A tisztításról annyit, hogy vettem azóta Oral-B elektromos fogkefét, pulzál meg időt mér meg minden, nagyon klassz. Mivel a brit tudósok kikalkulálták, hogy egy rendes fogmosásnak két percig kell tartania, így ez a fogkefe fél percenként jelez, akkor lehet negyedet váltani. Bár a fogaim számának csökkenését tekintve valószínűleg van olyan fogam, amelyikre nyolc másodperccel több jut, de sebaj. Ami nagyon lényeges az a fogköztisztító kefe, nekem Curaprox márkájúak vannak. Ez úgy működik, hogy a rendelőben a doktornő végigpróbálta az összes fogköznél, hogy melyikhez milyen méretű passzol, ezt pedig felvéste nekem egy papírra. Nem olcsó mulatság, mert kb. kétezer forint egy fajta keféből az öt darabos csomag, és nekem kellett vennem öt típust, de attól tartok megéri. Meg egy nyelet, amihez csatlakoztatva egyszerű a művelet. Minden este végig kell menni az összes fogközön velük, csak az első pár alkalom macera, utána már nem kell bámulni a papírt, hogy most akkor melyiket hova, hanem tudod magadtól is. Ha ez is megvan, jöhet az öblögetés szájvízzel egy percig, és már kész is vagyunk. Foghúzás után az öblögetés is tilos, nem csak a tej. Meg a hajolgatás, meg e nehezet emelés, meg a maraton lefutása.

Az íny alatti fogkőszedés és a bivaly mennyiségű antibiotikum megtette a hatását, meg az is, hogy azóta tényleg minden napos rituálé lett a nagyon alapos tisztítás, mert látványos a javulás még nekem is, szép rózsaszín ínyem lett, és egyáltalán nem vérzik. 

Kértem és kaptam tervet a jövőre nézve árakkal meg mindennel, hát nem lettem nagyon boldog, de számítottam rá. Iván már készül lelkileg, hogy hamarosan ünnep számba fog menni nálunk amikor este egy konzerv májkrémet kanalazunk majd ki vacsorára. Egyet ketten természetesen. Tehát, jövő héten még egy foghúzás, ismét hátulról, ezek esztétikailag szerencsére nem rontanak a helyzetemen. Összesen három fogamtól szabadulok meg, mindegyik hetes vagy nyolcas, mielőtt belevágnánk a csontpótló műtétekbe. Erről majd kicsit később, még ki kell találnunk milyen módszerrel raboljunk ki egy bankot.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr103543826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása