Zenóbia

Zenóbia

Hólabda

2011. december 19. - Zenóbia

Írhatnám, hogy csak erős idegzetűeknek, de aki szeret sütit sütni annak szerintem alapból az van, vagy ha nincs, majd lesz. Például ha ezt megsüti, akkor garantáltan. Engem szokás szerint levitt alfába, de hát rólam tudjátok, hogy teljesen hülye vagyok, nálam jobban senki nem bírja a monotonitást.

Anyu születésnapjára készült, mert imádja, de már ezer éve nem csinált, pont a macera miatt. Ezért most ez egy nagyon jó kis meglepetés lett, örült meg minden. Én is, mert egyébként kurva jól sikerült, állati finom süti, és ahhoz képest, hogy a kézügyességemet azt tán hagyjuk, nem is néznek ki rosszul.

Hólabda

Hozzávalók a tésztához: (nálam előző nap elkészült a tészta, ami szerintem azért nem egy hátrány, mert úgy könnyebb kiszaggatni ha már kicsit megszikkadt, de ezt nem muszáj így csinálni)

- 6 tojás sárgája

- 30 dkg porcukor

- 2 ek kakaó

- 9 kanál forró víz

- 20 dkg liszt

- 6 tojás kemény habja

- 1 sütőpor

A tojássárgákat a cukrot a vizet és a kakaót gőz fölött habosra keverjük. Eztán hozzáadjuk a lisztet, részemről szintén a keverővel, majd a felvert fehérjét, ezt viszont már szigorúan fakanállal. A fakanál nem muszáj, lehet műanyag is. Vagy akármi, csak nem keverő. Nagy tepsiben kisütjük, 180 fokon kb. 40 perc, de amúgy ezt most csak tippelem, mert rohadtul nem emlékszem, de nagyjából ennyi lehetett. Tűpróba, tudjátok.

Hozzávalók a krémhez:

- 1 liter tej

- 8 ek búzakeményítő

- 25 dkg vaj

- 25 dkg porcukor

- 1 vaníliás cukor

A tejet sűrűre főzzük a búzakeményítővel, majd hűtjük. A vajat és a porcukrot habosra keverjük, és mikor már nincs türelmünk tovább várni, hogy lehűljön a cucc, akkor belekeverjük.

A tésztát kiszaggatjuk pogácsaszaggatóval, majd fogunk egy kést, és ügyesen vagy kevésbé ügyesen de megkenjük a sütikörök oldalát, hogy legyen amire ráragad a kókuszreszelék. Ha az összeset megkentük, akkor a maradék krémbe belemorzsoljuk a szaggatás után megmaradt tésztát. Már csak ezért is szerettem ezt a receptet, mert a többinél amit a neten találtam nem használták fel a tésztát, és az meg engem zavart.

Na szóval akkor van egy rakás krémünk, amit esztétikusan rá kéne halmozni a köröcskékre. Próbálkoztam fagylaltoskanállal, hogy az majd milyen jó lesz, de nem lett jó, mert béna műanyag kanalam van, de ha valakinek van erősebb, azzal akár be is válhat. Szóval evőkanállal púpoztam, aztán kézzel formáztam, majd beleforgattam kókuszreszelékbe.

Csorgattam csokit a tetejére, ez ilyen felesleges dolog valójában, de ezt írta a recept, hát legyen. Ez már nem lett túl szép, de ti nyugodtan rajzoljatok rá kis rénszarvasokat is akár. A csoki Szerencsi tortabevonó felolvasztásából lett.

A recept meg anyu gyűjteményéből, soha ki nem deríthető az eredete.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr353473454

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Karácsonyi fatörzs (Bousche Noél) recept 2011.12.19. 20:19:20

Recept elkészítése - a piskótatekercset kiterítjük, megkenjük a lekvárral, ha túl sűrű likőrrel hígítjuk. A cukrot a tojással habosra keverjük, gőz fölött besűr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása